Tlf. +45 62 62 21 51 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

MFC biking

Fitnessbikingunderside

Vi tilbyder 5 forskellige biking holdtyper i MFC Træning: Biking Intro, Basic, Allround og Allround PLUS Biking & Styrketræning.

Biking intro (Køres kun i udvalgte uger i løbet af sæsonen - spørg i receptionen)
* Grundig introduktion til indstilling af cykel
* Opstart og grundig gennemgang af Suunto pulssystem (pulsbælter kan lejes for 10 kr. pr. gang)
* Gennemgang af kørerteknik (siddende, stående, kadence, belastning)
* Opvarmning med fokus på kørerteknik og puls
* Program (korte intervaller siddende i moderat kadance/ tempo med moderat til lange pauser)
* Nedvarmning og udspænding
* Aftørring af cykel

På dette hold er der sat tid af til grundig instruktion af deltagerne. Holdet er derfor ideelt for nybegyndere som gerne vil stifte bekendtskab med træningsformen Biking, men som ikke har trænet med høj puls indenfor de sidste 3 måneder. På dette hold introduceres du til grundlæggende principper for Biking – herunder kadence, puls, belastning mm.).
Varighed: 40 minutter (heraf ca. 30 minutters effektiv Biking)
Beklædning: Indendørs- eller Cykelsko og almindeligt træningstøj (korte bukser og T-shirts)
Mødetid: 10 til 15 minutter før holdstart, medbring håndklæde og drikkedunk.

Biking basis
* Indstilling af cykel
* Opstart og kort gennemgang af Suunto pulssystem (pulsbælter kan lejes for 10 kr. pr. gang)
* Kort gennemgang af kørerteknik (siddende, stående, kadence, belastning)
* Opvarmning med fokus på kørerteknik og puls
* Program (korte intervaller enten siddende eller stående i moderat kadance/ tempo med korte pauser)
* Nedvarmning og udspænding
* Aftørring af cykel

Holdet er for let øvede, som kender deres ca. max puls, men som ikke har trænet med høj puls inden for de sidste 3 måneder. For dem der ønsker at forbedre deres kondi, almen velvære, udholdenhed og som evt. ønsker vægttab. Det er også holdet til dig der skal i gang med genoptræning efter en lang pause, skade eller operation.
Beklædning: Cykelsko, cykeltøj eller almindeligt træningstøj (korte bukser, T-shirts og indendørs sportssko)
Mødetid: 10 til 15 minutter før holdstart, medbring håndklæde og drikkedunk.
Varighed: 50 minutter.

Biking allround
* Opstart af Suunto pulssystem (pulsbælte kan lejes for 10 kr. pr. gang)
* Opvarmning
* Program (kort og mellem lange intervaller stående, siddende, kadence max 110)
* Nedvarmning og udspænding
* Aftørring af cykel

Holdet er for den øvede fitnessbiker, der kender sin maxpuls, og som ofte træner med høj puls. Du skal være fortrolig med at "stå" på cyklen og køre med relativ høj kadence. Målet er at øge kondition og udholdenhed samt vægttab yderligere.
Beklædning: Cykelsko og cykeltøj er en stor fordel.
Mødetid: 10 minutter før holdstart, medbring håndklæde og drikkedunk.
Varighed: 60 minutter.

Biking allround plus
* Opstart af Suunto pulssystem (pulsbælte kan lejes for 10 kr. pr. gang)
* Opvarmning
* Program (korte og lange intervaller stående, siddende, kadance max 120 samt spurter)
* Nedvarmning og udspænding
* Aftørring af cykel

Holdet er for den øvede fitnessbiker, der nøjagtigt kender sin maxpuls, og som ofte træner med høj puls. Du skal være fortrolig med at "stå" på cyklen og køre med relativ høj kadence. Målet er at øge kondition og udholdenhed samt vægttab yderligere.
Beklædning: Cykelsko og cykeltøj er en stor fordel.
Mødetid: 10 minutter før holdstart, medbring håndklæde og drikkedunk.
Varighed: 1 time og 15 min.

Biking & styrketræning
Disse hold er for dem der ønsker at forbedre deres kondi, alment velvære, udholdenhed og som evt. ønsker vægttab. Det er også holdet til dig der skal i gang med genoptræning efter en lang pause, skade eller operation. Efter holdet er der mulighed for at deltage i styrketræning.

* Indstilling af cykel
* Opstart og kort gennemgang af Suunto pulssystem (pulsbælter kan lejes for 10 kr. pr. gang)
* Kort gennemgang af kørerteknik (siddende, stående, kadence, belastning)
* Opvarmning med fokus på kørerteknik og puls
* Program (korte intervaller enten siddende eller stående i moderat kadance/ tempo med korte pauser)
* Nedvarmning og udspænding
* Aftørring af cykel

Mødetid: 10 minutter før holdstart, medbring håndklæde og drikkedunk.
Varighed: 30-40 minutter
Hvordan får jeg adgang til Biking?

Events
Udover de faste hold vil vi med passende mellemrum lave diverse events, som f.eks. 2 timers. 4 timers eller 10 timers Biking events. Disse events vil blive annonceret på hjemmesiden.
Tests

Info
* Er du medlem af MFC Træning er deltagelse i Biking en del af medlemsskabet. For information om medlemsskab og priser se her
* Hvis der er færre end 6 tilmeldte deltagere til en Biking time aflyses holdet automatisk 4 timer før holdstart gennem bookingsystemet og en e-mail sendes rundt.
* Vil du have bevis på forøget kondition eller vægttab anbefaler vi dig at få lavet en test i vores testcenter. Du kan læse mere om udvalget af test her

Møder og selskaber
Mder og selskaber

Let og lige til

Fra 2 til 1000 personer. Med eller uden overnatning. Fra sandwich og flaskevand til hvid dug og servering.

Læs mere om overnatning
Overnatning
Overnatning

Specielt

...til dig ... så sig det ikke til nogen. Vi henvender os specielt til feriegæster, håndværkere, idræts- og lejrskoler.

Midtfyns-Ferieby.dk