Tlf. +45 62 62 21 51 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

MFC hold

Træning på hold er ofte sjovere og mere motiverende. Derfor udbyder vi mange forskellige former for hold i MFC Træning - derfor kan du vælge hold alt efter dit behov eller humør. Læs mere om de enkelte hold nedenfor.

Body Attack
Dette hold er for dig som vil forbedre styrken i de store muskelgrupper som fx ben, bryst, mave og ryg. I træningen benyttes forskellige redskaber såsom vægtskiver, vægtstænger og kettlebells.
Alle kan være med på dette hold, men det er en fordel hvis man har kendskab til de mest basale styrketræningsøvelser såsom squat, bænkpress og lign.
Træningen foregår i holdtræningsrummet i kælderen.

TRX Suspension
TRX Suspension er for dig der gerne vil træne effektiv og funktionel styrketræning ved hjælp af din egen kropsvægt. TRX konceptet blev i sin tid udviklet i den amerikanske hær med det formål at give soldaterne mulighed for at træne effektivt lige gyldigt hvor de befandt sig. Træningen udføres således i ”seler” fastgjort i loftet og med egen kropsvægt. Indholdet af træningen varieres fra gang til gang. Der arbejdes i dybden med én muskelgruppe ad gangen og trænes intensivt med f.eks. stor belastning eller flere gentagelser.
Ved TRX Suspension trænes din styrke, stabilitet, balance og core og du bestemmer selv, hvor hårdt du vil træne, for ved hjælp af små teknikker kan du hurtigt tage belastning af - eller gøre øvelsen sværere. Instruktøren sørger for at alle hele tiden bliver holdt i gang – og hjælper dig selvfølgelig med teknikken.
Træningen finder sted i holdtræningsrummet i kælderen.
MFC Fitness udbyder to forskellige TRX Suspension hold.
Begynder
Dette hold er for dig som gerne vil begynde at træne TRX Suspension. På Basic holdet arbejdes der med grundlæggende teknikker hvor alle kan være med.
Øvet
Dette hold er primært for dig som har nogen erfaring med TRX Suspension og som elsker at blive udfordret. Holdet er for øvede og det tekniske niveau er højere end på TRX Suspension Basic – men de fleste kan være med.

Step & Styrke
Holdet for alle, der gerne vil bruge stepbænk i deres træning.
Vi starter på stepbænken med opvarmning og kredsløbstræning i ca. 25 min. Der vil være mange basistrin, så alle kan være med. Herefter bruger vi ca. 25 min på diverse styrkeøvelser med- og uden redskaber, vægte, elastikker etc. Vi slutter af med en grundig udstrækning på ca. 10 min.

Bodytoning/pump
Holdet er for dig, som ønsker en fast og markeret krop.
Med andre ord, du får en god ”allroundtræning” og samtidig en mulighed for at træne mave, baller og lår, uden de traditionelle "ned på gulvet"-øvelser. Timen er især god for begyndere og dem, der ikke brænder for indviklede koreografiske øvelser.
Holdet foregår i holdtræningsrummet i kælderen.

Bodytoning & kondition
Dette hold kombinerer simpel, men hård konditions- og styrketræning. Holdet er for dig, som ønsker øget forbrænding, bedre kondition og større styrke. På holdet trænes alle kroppens muskler ved hjælp af forskellige træningsredskaber, såsom elastikker, bodybars og tubes. Ved hjælp af træningsredskaberne kan sværhedsgraden af øvelserne varieres, derfor vil holdet udfordre både nybegynderen og den mere øvede.
Træningen foregår i Hal2 og udføres i højt humør og til god rytmisk musik.

Cirkeltræning i maskiner - for alle
Dette hold er for dig, som gerne vil træne alle kroppens store muskelgrupper igennem. Cirkeltræning er bygget op omkring udvalgte styrketræningsmaskinerne i centeret, som er opstillet i en cirkel i enden af holdtræningsrummet i kælderen.
Instruktøren hjælper dig med indstilling af maskinerne samt korrekt teknik. Du træner ved hver station i 30 sekunder og så er der 20 sekunder til at skifte til næste station, så der er god mulighed for at få sved på panden. Alle kan være med på dette hold.

Mave/ryg træning
Skånsom og effektiv træning især for ryggen, og hele kroppen.
Gennem balance, god vejrtrækning, koordinations- og styrketræning styrker vi med pilates -øvelser hele kroppens grundform og arbejder med at få en flot holdning.
Muskelkorsettet omkring rygsøjlen er fundamentet for resten af kroppens muskler.
Med Pilatesbolden kan du ikke undgå et arbejde med muskelkorsettet og styrke både mave og rygmusklerne.
Vi bruger foam rolleren til at træne på, men især til at massere vores bindevæv som kan være skadet eller overanstrengt og dermed være medårsag til smerter.
At gennemgå kroppen fra top til tå med stræk og træning giver velvære og energi til resten af dagen.
Træningen foregår i Mødelokale 4

Aquapunkt
Dette hold er for dig som gerne vil styrke din krop og lindre gener i bevægeapparatet gennem styrkeøvelser i vand. Træningskonceptet ”Aquapunkt” er udviklet af Gigtforeningen og består af en serie øvelser, som udføres i vandet med særlige træningsredskaber. Træningen styrker kroppen og lindrer smerter og gener i led og muskler, samtidig med at træningsformen er meget skånsom.
AquaPunkt er enkle øvelser for arme, skuldre, ryg, mave, hofter og ben.
I svømmehallens åbningstider kan træningsredskaberne frit benyttes. Redskaber og beskrivelser af øvelserne finder du på AquaPunkt-vognen ved bassinet.

Zumba
Dette hold er for dig som elsker effektiv træning hvor der svedes og forbrændes en masse energi, mens man har det sjovt. Træningen indeholder dansetrin til glad musik og lækre rytmer som alle kan være med til. Der tages udgangspunkt i rytmer fra Salsa, Cumbia, Reaggaton, Samba, Merenque og mange flere af de kendte og mindre kendte latinamerikanske dansearter. Zumba er med andre ord ”motion i forklædning” og timen flyver af sted, mens man har det sjovt.

Zumba gold
Dette hold er for dig som synes at Zumba går lige stærkt nok, eller for dig som får ond i knæene eller hofter. Zumba Gold foregår i et lidt langsommere tempo end Zumba og indeholder ingen hop eller pludselige vrid, så alle kan være med - uanset om du er ung eller har noget livserfaring. Selvom tempoet er lidt lavere, så kommer pulsen op og du får sved på panden. Zumba Gold har fokus på kondition, balance og koordination og vi bruger lidt længere tid på opvarmning og udstrækning end på et traditionelt Zumba hold. Der trænes hovedsageligt til lækre latin amerikanske rytmer, men der kan godt snige sig et radio hit ind også. Fokus er på at have det sjovt - og du opdager slet ikke at du træner.

Ekstra hold
Udover vores sæsonhold vil der i af året komme nogle ekstra hold såsom mindfullness, bækkenbundstræning mm. Hold dig opdateret i nyhederne på hjemmesiden
Sådan kommer du i gang.

Er du medlem af MFC Træning er deltagelse på ovenstående fitnesshold en del af medlemsskabet. For information om medlemsskab og priser se her

Møder og selskaber
Mder og selskaber

Let og lige til

Fra 2 til 1000 personer. Med eller uden overnatning. Fra sandwich og flaskevand til hvid dug og servering.

Læs mere om overnatning
Overnatning
Overnatning

Specielt

...til dig ... så sig det ikke til nogen. Vi henvender os specielt til feriegæster, håndværkere, idræts- og lejrskoler.

Midtfyns-Ferieby.dk